Koopgoot wint de NRW Marketingprijs 2018

De NRW Marketingprijs heeft als doel succesvolle marketingacties onder de aandacht te brengen die het meest innovatief zijn geweest.

Streetpad

We zijn er trots op dat De Koopgoot Rotterdam de publieksprijs en de NRW Marketingprijs 2018 heeft gewonnen.

Al jaren werkt Plustouch voor opdrachtgever CBRE GI (eigenaar) en met Appleona (beheerder) aan de digitale out of home communicatie op de interactieve streetpads in de Koopgoot om de beleving van het winkelend publiek te vergroten. 

In opdracht van CBRE GI zijn de streetpads in 2013 in de Koopgoot "neergezet" en zijn verschillende Plustouch modules gemaakt. Een interactieve plattegrond, stilstaande, bewegende of interactieve reclame, een spel om prijzen te winnen en het maken van een selfie die je op facebook kan posten, naar jezelf kan mailen en zo via andere social media kanalen kan verspreiden.
Wekelijks worden 295.000 bezoekers bereikt en ondertussen staan er 152.000 selfies op facebook. En alles werkt met touch. De eerste interactieve touch-streetpad in Nederland!

Ondertussen zijn de zuilen in 2017 vervangen en is de buitenkant meegenomen in de look & feel van de Koopgoot Campagne. En ondertussen weet bijna iedereen dat je in de Koopgoot in Rotterdam een selfie kan maken... en over niet al te lange tijd misschien actiematige games. 

Op 5 April presenteerden we samen met Buro voor de Boeg, CBRE GI en Appleona de campagne aan het publiek. De koopgoot won de NRW Marketingprijs en de publieksprijs voor beste campagne. 

WEKELIJKS WORDEN 295.000 BEZOEKERS BEREIKT ER STAAN 152.000 SELFIES OP FACEBOOK